Pazartesi, Nisan 17, 2006

GENKİ

o genki deska?
Teleon kanalında yayınlanmış acıklı bir Japon çizgi filmiydi. Genki başarısız bir boksörün oğluydu, babası kanlı bir dövüş sonunda sizlere ömür olunca zengin dedelerinin yanına gitmek zorunda kalmıştı. Kafasına boksör olmayı koymuş, sürekli çalışırdı. Gözlerini geliştirmek için elektrik direklerine tırmanıp trenlere bakardı, alkolik döküntü bir adamdan da ders alırdı, adam her fırsatta bunu eşşek sudan gelene kadar döverdi. Acıların çocuğu küçük Genki büyüyüp serpilip Tokyo'ya giderek boks şampiyonasına katılmış, alkolik hocası da bu arada rahmetlik olmuştu.

47 yorum:

Khell dedi ki...

Valla manyaklar gibi izlerdim sonra kaldırılmıştı çok üzülmüştüm. 10 bölüm beklerdik bi dövüş olacak diye hey gidi günler heey

Adsız dedi ki...

ben en cok elemanın direge çıkıp trenleri izleyerek gözünü geliştirmeye çalışmasına hastaydım. Ben de bu şekilde yapabilir miyim acaba diye kendime sorardım. İyi ki evimin yakınında tren yolu felan yoktu. Mazallah şaşı olurduk valla...

Adsız dedi ki...

abi bu cizgi filmler muhtesemdi tekrar yayınlanmalı yada bizelink versinler indirelim yaa tusubasa benjamin ve genki muhtesem

plutonic dedi ki...

uzakdogu ogretilerine dair ilk ilgim bu cizgifilmlerle filan basladi
hey gidi..
genki demiyoduk ama sanki bizbu adama baska bisi diyoduk

Adsız dedi ki...

yok yok genki dioduk ben de uzun zmn dusunmustum internetten cekiim de bu cocugun ismi neydi die en sonunda burda buldum valla bakalım bulabilirsem cekcem

kerem dedi ki...

BEN BU ÇİZGİ FİLMİN HASTASIYDIM.ŞU ANKİ KADINLAR NASIL DİZİ SEYREDİYORSA BENDE BU ÇİZGİ FİLMİ ÖYLE İZLERDİM.GENKİ'NİN BABASININ YAĞMURLU BİR GECEDE DRAMATİK ÖLÜMÜNE BENDE ŞAHİT OLMUŞTUM.AMA KARŞIDAKİ BOKSÖRDE GENKİ YE BABASININ HAYATINDA RASTLADIĞI EN CESUR BOKSÖR OLDUĞUNU SÖYLEMİŞTİ.BU GENKİYİ RAHATLATMIŞTI.ÇÜNKÜ BABASI ONA GURURLU YAŞAMAYI ÖĞRETMİŞTİ.AMA BEN BU ÇİZGİ FİLMİ FRANSIZ ÇİZGİ FİLMİ DİYE HATIRLIYORUM.ANNEM BİRAZ FRANSIZCA BİLİR.O DA JENERİK MÜZİĞİ ÇALINCA BANA ÇEVİRİ YAPIYORDU.HATTA BU MUHTEŞEM JENERİK BÖYLE BİTİYORDU.''GENKİ GENKİ JAN ME YOS TAT Pİ''.ACABA DOĞRU MU HATIRLIYORUM?

kerem dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

çok acı çekmişti bu genki babası ölmeden önce tren garında açbiil aç soğuktan tir tir titrerdi babası buna ekmek neyin çalardı falan sonra babasını öldüren fırtına seki den intikam almak için eski bi boksör sonra yakuza çete adamı sonrada ayyaş olan bi adamla takılmıştı

Adsız dedi ki...

acaba bu cizgi filmin müzigi var mı sizde?

Gizem Lee dedi ki...

belki de benim seyrettiğim ilk japon animesiydi..o zamnalar benim yaştaki kızlar evlerinde bebek oynarkene ben hep tv nin başında cizgi film seyrederdim.özellikle genkiye bayılmıştı ve jenerik müziği de cok güzeldi.. bu siteyi hazırlayan arkadas keşke bu cizgi filmin müziğini de bulabilsen valla cok sewindirik olucam:)

Adsız dedi ki...

hayatımda unutamayacağım tek çizgi film searyosu hala bugünkü dizilere taş çıkartır bununserisini falan bulmak için neler yapmazdım yokmu arkadaşlar bildiğiniz indirebileceğimiz yer bunu ekleyen arkadaşa ayrıca tşk ederizde birde müziğini falan ekleseydi çok ii olurdu

Adsız dedi ki...

evet arkadaşlar açılış videosunu buldum yönetici arkadaşta ekleyebilir
italyanca mitalyanca idare edin artık :)

http://regnodelleanime.gamesurf.it/Videosigle/sigla_sugar_fin.zip

http://regnodelleanime.gamesurf.it/Videosigle/sigla_sugar_fin.zip

gogo dedi ki...

hayatımda izlediğim en güzel çizgi filmdi. Müziğinin sözlerini bilmezdim tabi ama bi taraflarımdan uydurup söylerdim sürekli, dilimden düşmezdi. Genki bacak kadar boyuyla çöp tenekelerini yumruklar, havalarda uçururdu..pek sevimliydi ufakken. Babası öldüğü gün ağlamıştım. Bir de süper makarna gibim bişeyler yerdi bu genki paso, çorba-makarna arası bişeyler:) hey gidi günler..hüzünlendim bak şimdi, hatırladım genki yi..

Adsız dedi ki...

ah Genki ah.. hüznün, acinin, ezilmenin, bir cocuk icin hayati yeni yeni ogrenirken yasamamasi gereken her türlü duygunun insaniydi kendisi..

Hadi sen oyleydin, bizi niye oyle yaptin be Genki..

***

Bir de cocuklararasi bir musabakadaki finaldeki cocugu yenisi ve sonunda onun haline ve kendinin bir azim-ve-hirs küpü olusuna da uzgun olusu vardir ki.. "Cocuklarin boks eldivenlerinin icleri pamukla doldurulmustur" diye musabakayi anlatan amcamiz hatirlatirdi surekli. ama Genki finaldeki rakibine gelisine bir oturmustur ki cocuk, o pambuk kimin eldivenlere ragmen havada 1 tam ve yarim salto atmistir..

Scud dedi ki...

özel bi aparkat vuruşu vardı bu elemanın. bu vuruşa kadar dayak yer. sonra bu vuruşu yapıp nakavt ederdi. çöp tenekesiyle öğrenmişti o vuruşu. baya bi zaman yapmaya çalışmıştım :)

Adsız dedi ki...

ben de bu cizgi fimi cok severdim o aparkat vurusunu kucuklugunde katıldı bır turnuvada yapmıstı ama buyunce o aparkat vurusu yoktu hatırladıgım kadarıyla bı de bu hocası oldukten sonra sehırden ayrılmıs ve orada bıtmıstı yanlıs hatırlamıyorsam, sız kalanı ızledınız mı yoksa cızgı fılm orada bıttıyor mu bı fıkrı olan var mı acaba

Adsız dedi ki...

ah ah öyle bir yaramı deştiniz ki anlatamam.Uzun süredir internette arayıp durdum.Ta ki animelerle ilgilenen birisinin internette olmadığını söyleyene dek.Artık umudum kalmadı.
Nette sadece giriş bölümlerini bulabildim.
Küçükken aklımda kalan ve beni etkileyen tek animeydi Genki.Bazı yerlerde forza sugar olarakta geçiyor.Daha farklı müzikler kullanılmış.Sanırım ortak yapım bir ürün.

Hatırladığım kadarı ile kanal 6 'da yayınlanmıştı.

Ne diyeyim umarım bir gün ulaşırız.

mustaaa dedi ki...

bende sonunu hatırlamıyorum ya ama trenin geçişinde insanların yüzlerini görmeye çalışırdı bende kafayı yerdim nası yapıyo diyo denemeyi istemiştim ama yakınlarda tren istasyonu yoktu hatırladıklarım bu kadar ama sonunun hatırlayan varsa lütfen yazsın

NEC dedi ki...

Arkadaşlar, yorumları okurken sanırım benim aklımda kalanların farklı olduğunu düşünüyorum. Benim hatırladıklarım:
BU çizgi film 3 kısımdan oluşurdu. İlk bölümlerde kahramanımız minicikti, (babası o zaman sağdı)
sonraki bölümlerde babası sizlere ömür olup, bu bir miktar daha büyümüş, sanırsam 10-12 yaş arasındaydı. En sonunda ise, bu 18 li yaşlardaydı. (yada biraz daha büyük)
Gelelim konusuna, kahramanımızın babası boksördü, bir maç sonrasında yenilmişti. Hatta çok sağlam yenilmişti.Yenen adamda tam ukala bişeydi... Babasına bir iki laf etmiş, sonrada o zamanlar ufacık olan kahramanımızdan bir iki yumruk yemişti.(ve bu yumruklar öyle yalan değil, cidden sıkı yumruklardı) Daha sonra babası (sanırım iç kanamadan) sizlere ömür olmuştu. Bundan sonra kahramanımız kendi kendine yemin ederek bu adamı ilerde yenecekti... Daha sonra zengin dedesinin yanına göçmüş, orda boks eğitimine devam etmişti. O sıralar gıcık bir eleman vardı, paso onunla dövüşür, fakat dayak yerdi.. Hatta bir keresinde 3 raundluk bir maçta, sağlam sopalanmıştı :)) Aklımda kalan son şey ise kahramanımız, iyice serpilmiş, delikanlı olmuştu. Sanırım serinin son bölümünde bu babasını öldüren adamla karşılaşmıştı. (ancak bunu hatırlamıyorum)

yaprak dedi ki...

Ne kadar çok aradım internetten bu dizinin sonunu öğrenmek için. Ama hiç bir şey bulamadım malesef.
Çigi film olmadan Yu Koyama'nın "Ganbare! Genki" adında bir managaydı bu.

İlgilenenler için burada bir kaç görsel var:
http://www.lukaweb.it/cartoni/sugar.htm
http://www.fantasylands.net/news_gallery/anime_robot/forza_sugar/forza_sugar-g.html

Saygılar

firat dedi ki...

şarkısını genki genki wateyapappi die uydura uydura solerdim..jenerikte yağmur yağardı o saçak altında dururdu..bi de bi keresinde arkadsıyla kawga ederken 18 yaslarında cocuğu komalık etmiş..cocuk komadan cıktıında '' bana ayarlı wurdu yoksa öldürürdü '' demişti:)

enemy dedi ki...

genki, toei animation tarafindan yapilmis. (www.toei-anim.co.jp)

50 yildan fazladir suregelen bir firma. genki, the boy champ ise 35 episoduluk bir seri. orjinal adi: "gabare genki"

ayrintili bilgi: http://www.anime.gen.tr/animetanitim.php?id=623

bendende size bir video hediye olsun :)

http://www.youtube.com/watch?v=1Fc74WssZCs

Adsız dedi ki...

Evet arkadaşlar son bölümde babasının karşılaştığı herifi buluyordu ve dövüyordu. Ancak yanlı hatırlamıyor isem herif artık biraz yaşlanmış olduğu ve kendisi genç olduğu için bu galibiyetten istediği kadar tatmin olamıyordu.

İyiydi ama Genki. Tren olayından bahsetmeye gerek bile yok. Denemek mi?
tabi ki denemedim :P

Denemez olurmuyum be manyak gibi arabalara trenlere bakardım etrafta :D:D:D

---Shevarash---

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar müjde serinin tamamı edonkey serverlarında var.Ben indirmeye çalışıyorum ama çok yavaş.İndirecek birisi varsa ondan ücreti karşılığı edinmek isterim.
Linkleri divxplanet.com sitesindeki forumda bulabilirsiniz.

Adsız dedi ki...

ya yeminle süper bir site...yıllardır aklımda olan dilime takılan ama bulamadığım şeyleri hatırlattınız bana...
allah sizden razı olsun :)

Adsız dedi ki...

Herşeyi güzeldi de baştaki jenerikte çöp kutusuna yumruk atıp yamulturdu, keşke onu da yapmasaydı idolüm olabilirdi. Kamu malı sonuçta yazık...

Adsız dedi ki...

guzel bir cizgi filmdi

Adsız dedi ki...

tipki sitede ki diger arkadaslar gibi bende bunun acilisindaki fransizca sarkiya hastaydim. Neden bilmiyorum ulkemiz tv kanallarinin bir kazigida bu cizgi filmde atilmistir. Genki nihayetinde buyumustur ve artik babasini ringde yenerek olumune neden olan siclon seki nami diger firtina seki ile karsilasmak icin tokyoya gitmek uzere trene binmisti.Tokya ya gelisini ve okuldan dusmani yamanin da bulundugu bir boks klubu ne gittigini hatirliyorum tabi bu arada Seki Genki yi herzaman uzaktan takip ederdi
dizide zaten burada bitmisti maalesef.
Bundan sonra baska bolumleri falan yayinlanmadi. Bu kazigi bizlere atan adami bir yakalasam :)
bu arada siklon Seki Genkinin manitasinin dayisiydi

ergun dedi ki...

birçok sitede baktım fakat kimse genkinde bahsetmiyo, bende enfazla etki yapan çizgifilimlerden biri,tren de insanları ayırt etmeyi defalarca denedim:)

Adsız dedi ki...

ben hala kabataş - zeytinburnu hattında çalışan tranvayda diğer tranvaydaki insanları görmeyi deniyorum :)
keşke sonuna kadar yayınlasalardı ama yapmadılar.
italyancası arapçası japoncası var fransızca müziği yok nasıl oluyor anlamadım gitti.
Ve bu introyu arayan tonlarca insan var. Biride çıkıp hayrına koymuyor sunu yawww.

kar98 dedi ki...

ben 21 yaşındayım ve çizgi film manyağıyım.çoğu akranım bu çizgi filmi bilmiyor.duygusal yanı vardı.gaza getiriciydi.ama dönüm noktası hızlı bi trene bakara gözlerini geliştirmesiydi.hiç anlam veremyiodum ne alaka acaba :)

Adsız dedi ki...

deli gibi hiç bir bölümünü kaçırmadan izlerdim.hatta bir ara bende yanımdan hızla geçen herhangi bir aracın-ille de tren olmasına gerek yoktu- içine bakmaya başlamıştım belki bişiyler görürüm diye!

ilhan dedi ki...

süperdi ya gider babasının mezarına filan dua ederdi... treni izler gözlerini hızlı vuruşlara hazırlardı... izlemeyen çocukların çok şey kaybettiği bir çizgi film daha..

_________________________

Nerde o eski günler.. şimdi katır kadar olduk. ve düşünüyorumda şimdiki çizgi filmler hiç bir zaman bizim eski çizgi filmlerimizin tadında olmayacak.

onlar hep çocukluğumuzu renklendiren şeylerdi, o zaman ki çizgi filmler.. her çizgi film izleyişimizden sonra çocuk kalma ve oyunlarımıza olanca neşemize devam etme arzusu ile dolardık...

şimdi ise her çocuk şiddet içerikli çizgi filmler ve filmlerle ve hatta genel anlamda programlarla büyüyerek, daha çabuk büyümek, çocukluktan kurtulmak ve şiddet dolu dünyaya kendi şiddetini katarak yaşamak ve dünayayı olanca güçleriyle daha yaşanmaz, kişilerde olanca kuvvetleri ile yaşatmaz olmaktadırlar...

halbuki bizim şeker kız candy'imiz öyle miydi? ya da heidi yahut buggs bunny?

hep dediğim gibi dünya hiç bir zaman iyi bir yer olmayacak... görebileceğiniz en güzel gün bu gündür. çünkü dün bu günden ne kadar güzelse, yarında bu günden o kadar kötü olacak... yaşamaya değen her anı yaşamaktan çekinmeyin... hoşçakalın...

Adsız dedi ki...

Bi hatunun (hocasıydı sanırım) evine gittiğinde ayyaş bi adam ( hatunun yavuklusu gelecekteki box hocası ki tüberklozdan rahmetli olmustu) arkasına donup gitmek istediginde genki yi gorur gormez hızlı bi reflexle yanından geçmişti... bizimkini bu etkilemmiş ve havada sinek tutma seansalarının ve malum tren bbg etkisiyle super goz+reflexlere sahıp olmustuk(k) :)) denildigi gibi 3 yaş evresinden olusmustur... finale yakın bizamanda kesilip sonra aniden finali vermişlerdr.. dedesinin bahcesindeki bi agaca bez baglayıp calısmıslıgı da vardır kahramanın...

Genkinin etkileri :
* Evet arkadaslar bızım evın arkası demıryolu ıstasyonuydu ve ben de gozlerımı gelıstırdım:) :P denemeyın herseferinde goz agrısı yapardı...
* Her gıyındıgımde kirlense bile beyaz (+kırmzı cızgılı) esofman takımımda olmustu...
* Yagmurda kosmayı hala sevemedim su gecırmeyen ayakkabıyı ıcat etselerde genkide bende kurtulsak...
* Catıdan damlayan suya arada sırada yolda kımse yoksa yumruk vuruyorum yada kısın buz sarkıclarına...

sizlerin hikayelerini duymak guzeldi insan kendını yalnız hıssetmıyor...koca adamlar olduk hala aklıma gelır durur...

vagrant dedi ki...

yemin ediyorum, şunun ingilizce altyazılısını bulan bünyeye şahane yemek ısmarlayacağım.

Adsız dedi ki...

Genki, çocukluğumun demek yanlış olur tabi hayatımın dizisi.. az ağlamadım tv karşısında kuzenlere çaktırmamaya çalışarak...uzun süredir arıyorum. fransızcası, ispanyolcası, ingilizcesi, japoncası, türkçesi farketmez... zaten repliklerin bir çoğu dün gibi aklımda.....öğretmenine inceden aşık oluşu, sonra öğretmeninin kocasının gelip ona ders vermesi fakat eski bir boksör ve alkolik oluşu, sırtındaki büyük jakuza dövmesini gördüğü an.... sakeye boğulduğu gecelerde onu zorlayıp çalıştırması, okuldaki çocuklardan dayak yemesi ve sığınabileceği kimsesi olmayışı.. yada herkesin dediği gibi trenden bakıp gözlerini geliştirirken, trende hocasının yüzünü yakaladığı an.. sonra karakolda polisin ona gerçekten boksör olup olmadığını sınamak için arkadan yumruk sallaması, tabi ki kaçmayı başarmıştı:)...büyüyüp sevdiği bir arkadaşını sırf onuru için sevdiği kızın yanında dövmesi ve o andaki yüzündeki acı hissi.. aman allahım.. bitmio bütün kareler gözümün önünde:)......çok sağolun gerçekten.. çok......(Wingarin)

Adsız dedi ki...

peki ya havaya bi çuval taşı atıp da sonra onlardan kaçmaya çalışması, böyle psikopat bi çocuktu genki, çocukluğumun ilk buhranlarını yaşattı bana

sercan ali dedi ki...

süperdi, bu genkinin boyu daha diğer tiplerin diz kapağına bile gelmezken pataklardı onları. bunun babasını hızlı seki diye bir tip pataklamıştı. ama babası dönemin muhammed ali siydi. hiç yumruk almazdı ama bir gün babası hızlı seki ile maça çıktı. yine kelebek gibi uçup arı gibi sokacakken sekinin elemanlar genkiyi taciz etmeye başladı, tabi babası aman oğlum demeye kalmadı, seki kontratı ekledi babanın gözüne...sonra o güne kadar bir fiske bile yememiş babayı kevgire çevirip, ufak çaplı ağız burun yer değişikliği yaptı hızlı seki. bizim genki bu olaydan sonra intikama gark oldu. bir ara büyüdü, sırtında koca bir dövme olan ayyaş bir tipe takıldı, ama boyu bacak kadarken ki mangal yüreği de kalmadı bizim oğlanın...sonra nedendir bilmem takip edemedim...ama unutamadığım bir çizgi klasikti...

yunus dedi ki...

üfff bu çizgi filmi unutabilirmiyim boksa gittiğimi yıllar çıkıyordu tek kelimeyle hastasıydım dfehşet motive ediyordu

gürkan dedi ki...

evt ben de hatirliyorum hep demisism dir ben de tren gecince otb gecince genki gibi insanlara bakardim ve derdim ki acaba ben gibi yapan varmi o ysaki simdi yapialan yorumlari bakdikca o kadar duygulandim ki ve bu arad bu cizgi film izleyecegimiz bir yer var mi ya lutfen bana ulassin
tenks55@gmail.com

SYD dedi ki...

Babasının Lunaparktayken ölümü, banktan yavaş yavaş düşüşü halen gözümün önünde, tam bir çocukluk trawması yaşatmıştı:))kim ne derse desin en etkileyici çizgi filmdi..Fransızca Jeneriğinden umudu kestim artık:(

pepiko dedi ki...

Bunun özel bir hareketi de vardı. Yere otururcasına çömelir, sonra hızla kalkarken yumruğu yapıştırırdı. Evet, darlandıkça çöp kutularını havalandırırdı bu hareketle. Arızaydı yani herif.

aşkın dedi ki...

Şu an alkollü, melankolk ve ağlayayarak yazıyorum çünkü Genki buna değer...
Maalesef Genki kendisine dövüşü öğreten dövmeli adamı kendisini tahrik ettiği bir dövüşün sonunda istemeyerek öldürmüş ve hastası olduğu dövmeli adamın karısını bu yolla üzmüştür.
Genki nin annesi olan zengin aile zamanında kızlarının Genki nin boksör babasıyla evlenmesine razı olmamış, buna rağmen Genki yi kabullenmiş ve fakat Genki nin boksör olmayı istemesiyle kahrolmuşlardır.Genki boksör olmak üzere eveden ayrılacağı gece dedesi - ninesi uyuyuor numarası yaparak ağlamışlardır..

tenks dedi ki...

bu genkı cızgı fılmın tamamını satacak yada cd sını tegmın edecek kısı varsa bana lutfen ulassınn
ne olursunuzz
tenks55@gmail.com

deathcomxl dedi ki...

Arkadaşlar lütfen bu animeyi indirebileceğimiz bir kaynak bulun ya. ben bulamadım... Kocaman adam oldum. hala bu çizgi filmi hatırlıyorum ve sonunu izleyemedim. bir sürü bölümünü kaçırdım. şimdi akşamları yatmadan önce yarım saat bunu izlemek istiyorum. Fature Conan vardı bunu buldum indirdim ve izledim. Bunu da bulacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum.

tenks dedi ki...

wallamanyaklar gıbı ızlerdım ben de hatta o dızı kalkın ca ck aglamısdım sımdı yazsım 30 oldu ve ben hala bu dızının pesındeyım bu dızıyı cd yada netten ızleyebılecegımız bı kanal yada benzerı bır sey varsa lutfen bana ulasılsın forum yonetıcılerı sızde yardım edın yaw hala cızgı fılm ne lınk nede ızlewnecek bır sey soyledınız bu konuda bıze yardım edın yaww
hıc unutmam tren gecerken otobus gecerken genkı gıbı ıcın dekı ınsanlara bakardım tanıdfık varmıdıye hatta araba kullanıyorum sımdı yol kenarların da kı cısımlere bakıyorum surat yaparak aman ha ben ıyı sofum de yapıyom ama hat tabı de sız sakın denemeyın ama sakın haa::D:D
tenks55@gmail.com
ne olursunuz bana ulasın

Adsız dedi ki...

çocukken izlediğim ve aklımda kalan çizgifilmlerdendir. tren mevzusunu herkez biliyor zaten benim en son hatırladığım boks hocası kanserdi galiba enson orayı hatırlıyorum gizliden onu izliyordu hocası kan kusuyordu falan filan..